Insenerid on astunud otsustava sammu unistuse poole ülehelikiirusel lendavast lennukist, mis lendab kiirusel üle 6000 km/h. Selline lennuk ületaks Atlandi ookeani kahe tunniga ning seda saaks kasutada kanderaketi asemel ka kosmosemissioonidel.
Rohkem kui viiekordne heli kiirus – selle loodab Euroopa Kosmoseagentuur saavutada tulevaste ülehelilennukitega. Paistab, et sellise võimekusega mootor on juba käeulatuses. Ühes USA katsekeskuses õnnestus mootori jahutusseadmel saada hakkama ülitugevate õhuvooludega, mis niisugusel kiirusel lendavat lennukit mõjutavad. Sellisel kiirusel kuumeneb mootorisse tulvav õhk nii, et selle temperatuur on üle 1000 Celsiuse kraadi, mis tähendab, et jahutusseade peab temperatuuri ülikiiresti alla tooma, et kuum õhk mootori siseosi üles ei sulataks. Katse käigus suutis jahutusseade jahutada õhuvoolu vähem kui kahekümnendiksekundiga –150 Celsiuse kraadini.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Traditsioonilised lennukitüübid ei rahulda enam lennunduse üha muutuvaid vajadusi. Seepärast otsustas NASA välja töötada senisest palju vähem müra tekitavad, ökonoomsemad ja ruumikamad lennumasinad.
Peagi võib kosmoserakettide suurte raskete kütusemahutite aeg ümber olla. Uut tüüpi rakett ammutab lennu ajal jõudu iseenda kere õgimisest. See tähendab väiksemat massi, odavamaid kosmoselende ja vähem kosmoseprügi.
Neid firmasid, kes pakuvad tavalistele inimestele võimalust kosmoses tiir teha, on juba mitu. Kas suurem arv raketistarte ei tähenda siiski õhusaaste tõsist suurenemist?
Ka meestel võib esineda nn emadusdementsus ja lastel on oma nõudmised juba ema kõhus. Uus uurimus keskendus ajale, mil kahest rakust tekib inimene.