Maailma ookeanide põhja külmas pimeduses peidab end metallide aardelaegas. Neid metalle saab kasutada igal pool alates tuulegeneraatoritest kuni elektriautodeni. Pärast aastakümnetepikkust sissejuhatust on tohutu suured roomikutel liikuvad imurid valmis sukelduma sügavustesse, et alustada tööd maailma esimestes merekaevandustes.
Kalendrites oli ette keeratud 1872. aasta detsember, kui HMS Challenger Inglismaalt Portsmouthi sadamast teele asus. Laev võttis kiilu alla tuhande päeva pikkuse ekspeditsiooni mitmel maailma merel. See oli puhtalt teadusele pühendatud reis, mille tarbeks olid laevale ehitatud laborid, eemaldatud suurem osa kahureid ja tehtud igasuguseid muid töid. Laeval olnud teadlased kogusid reisi ajal andmeid õhu ja vee temperatuuri, hoovuste ja merevee keemilise koostise variatsioonide kohta, samuti võeti proove mitme kilomeetri sügavuselt merepõhjast. Mõnest proovist leiti väikesed kõvad kämbud või mugulad, millest avastati hiljem igasuguseid metalle, näiteks mangaani, niklit ja vaske.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laevade iidvana liigutaja tuul teeb lähiaastail jõulise tagasituleku. Eriliste metallpurjede ja hiigellohede abil saavad isegi määratu suured kaubalaevad ületada tuule jõul ookeane ning need võivad saata diislijanused mootorid pensionile.
Päikese- ja tuuleenergia peab jõudma seinapistikupesadesse kiiremini. Nüüd veavad insenerid Euroopas uute elektronkiirteede kaableid. Võimalik, et üks uus India leiutis toob tervele maailmale sekunditega rohelise energia.
Vaikne idülliline aed on maailm, mis on täis jubedaid saladusi. Igal suvel käib seal armutu võitlus ellujäämise nimel.