Sel kevadel sõidab mehitamata tulevikulaev Mayflower esimest korda üle Atlandi ookeani. Kapteniks on tehisintellekt. Maailma kõrgeimatasemeline droonalus juhatab sisse odavamate ja turvalisemate merereiside ajastu.
Kui Mayflower alustab oma sõitu üle Atlandi ookeani, siis seisavad kail sajad inimesed, kes laevale järele lehvitavad. Pardalt aga ei lehvita neile vastu keegi. Laeval ei ole ühtki madrust, kes pisar silmanurgas, eesseisva pika teekonna ja lähedastest lahusoleku pärast kurvastada võiks, ega ka tüürimeest, kes rooli pööraks. Pole isegi kaptenit, kes kurssi määraks. Mayflower on tulevikulaev. Selle pardal pole inimesi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti esimene autonoomne robotlaev kannab nime Heli. See lasti esimest korda vette mullu sügisel. Niisuguste laevade järele on kogu merendusvaldkonnas suur nõudlus, nagu ütles TalTechi teadusuudises ülikooli teadur ja hargettevõtte MindChip tegevjuht Heigo Mõlder.
Laevade iidvana liigutaja tuul teeb lähiaastail jõulise tagasituleku. Eriliste metallpurjede ja hiigellohede abil saavad isegi määratu suured kaubalaevad ületada tuule jõul ookeane ning need võivad saata diislijanused mootorid pensionile.
Maailma vanim, Musta mere põhjast leitud laev on säilinud tervena tänu merepõhja omalaadsele keemilisele keskkonnale, mis ei lase vrakil hävineda. Nüüd kergitavad 3D-skannerite, sonari ja kaameraga varustatud allveerobotid saladusloori sellelt, kuidas Musta mere põhjakihid üldse selliseks said.
Vaikne idülliline aed on maailm, mis on täis jubedaid saladusi. Igal suvel käib seal armutu võitlus ellujäämise nimel.