2014. aastal kadus Lõuna-Aasias mere kohal jäljetult Malaysian Airlinesi reisilennuk, mida pole siiani leitud. Miks ei ole suurte reisilennukite mustas kastis GPS-saatjat? Kas selle abil poleks lennukit lihtne leida?
Kui raadioühendus Malaysian Airlinesi lennukiga katkes, oli see teel Malaisia pealinnast Kuala Lumpurist Hiina pealinna Pekingisse. Lennukeskusega oli see viimast korda ühenduses Lõuna-Hiina mere kohal, aga kaldus siis oma määratud kursist kõrvale. Sõjaväeradar kaotas lennuki silmist pärast seda, kui lennuk oli tükk maad läände lennanud ja Andamani mere kohale jõudnud. Just seetõttu, et lennuk kadus mere kohal, ei olnuks GPSist mustas kastis eriti kasu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäevaseid luureallveelaevu on sonariga raske avastada. Nüüd loodavad sõjaväelased, et tundlike magnetite võrgustik muudab vee all märkamatult lähedale hiilimise võimatuks.
Maailma vanim, Musta mere põhjast leitud laev on säilinud tervena tänu merepõhja omalaadsele keemilisele keskkonnale, mis ei lase vrakil hävineda. Nüüd kergitavad 3D-skannerite, sonari ja kaameraga varustatud allveerobotid saladusloori sellelt, kuidas Musta mere põhjakihid üldse selliseks said.
2023. aasta veebruaris nõudis maavärin Türgis ja Süürias ligikaudu 60 000 inimelu. Järgmine suur maavärin ei pea olema siiski niivõrd ohvrirohke. Nüüd on võimalik õigel ajal maavärinate eest hoiatada ja samuti teavad ehitusinsenerid, kuidas ehitada maavärinakindlaid kõrghooneid.
Kui katalaan Maria Branyas mullu augustis 117 aasta ja 168 päeva vanusena suri, oli ta ametlikult maailma vanim elav inimene. Selleks et mõista, kuidas Maria nii palju sünnipäevi tähistada suutis, viis Hispaania Josep Carrerase leukeemiauuringute instituudi teadlaste juhitud meeskond läbi põhjaliku uuringu. Luubi alla võeti naise geenid, valgud, mikrobioom ja ainevahetus.