Lõputuna näivad taksosabad, rahvast tulvil metrood ning sõiduplaanid, mis üksteisega kuidagi ei ühildu. Suurlinnade transpordisüsteemid pole just oma parimas vormis. Õnneks on inseneridel valmimas täiesti uued sõidukid, mis ummikud ehk igaveseks lõpetavad.

- Liikluse kõige keerukamad sõlmkohad on suurlinnades. Ajaloo hirmsaim liiklusummik kestis 12 päeva.
- Foto: Dong Wenjie / Getty Images
Ruupor hakkab krabisema ning teatab rongi hilinemisest. Perroonil koju- või töölesõitu ootavate inimeste suust kostab pettumusohkeid. Ka tänavad on ummistunud, autod seisavad tihedalt pikkade rividena. Närvilisemad sohvrid signaalitavad, autode väljalasketorud reostavad heitgaasidega suurlinna hommikust õhku. Maailma kõige tihedama liiklusega linnades on keskmine hilinemine õhtusel tipptunnil kasvanud juba suuremaks kui 100 protsenti. See tähendab, et sõit, milleks ilma liiklusummikuteta kuluks tund aega, võtab tegelikkuses juba üle kahe tunni.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Traditsioonilised lennukitüübid ei rahulda enam lennunduse üha muutuvaid vajadusi. Seepärast otsustas NASA välja töötada senisest palju vähem müra tekitavad, ökonoomsemad ja ruumikamad lennumasinad.
Postiljonid-kullerid raiskasid 19. sajandil hinnalist aega liiklusummikuis istumisele. Tähtsad sõnumid jõudsid kohale liiga aeglaselt. Seepärast töötasid ettevõtlikud insenerid välja torudest ja suruõhust süsteemi, mis hakkas metropolides posti jagama.
Eeslinnad kaovad kaardilt ja tänavad lastakse hõivata rabadel. Tulevikulinnad erinevad praegustest tundmatuseni. Selles loos räägime uljastest, ulmelistest ja kohati ehk utoopilistestki kavadest, mida kavatsetakse tegelikkuses ellu viia, et tulevik oleks meile kõigile rohelisem ja parem.
Üksainus väike sõrmelüli aitas teadlastel luua ammu väljasurnud inimliigi esindaja portree. Tänu sellele teame, milline võis välja näha kümneid tuhandeid aastaid tagasi elanud tüdruk, kes oli liigilt denislane ehk Denissi inimene.