Transpordiamet tellis regiooni ekspertidelt uuringu „Eesti jäämurdeteenuse osutamise alternatiivide analüüs“, et saada põhjalik ülevaade sellest, kuidas korraldada jäämurdmist Eestis. Tuleb välja, et meile on tarvis uut jäämurdjat.
Järgmisel kümnendil on vaja teha suuri investeeringuid, et jäämurdmine läheks jätkusuutlikult edasi. Jäämurdja Tarmo on plaanis 2028. aastal amortiseerumise tõttu kasutuselt eemaldada ning jäämurret tegevad laevad Botnica ja EVA-316 on juba pikalt kasutusel olnud. Külmadel talvedel on seniste kogemuste põhjal Soome lahele vaja vähemalt kahte jäämurdjat, seepärast on juba mõnda aega räägitud Tarmo asendamisest.
Hiljuti Tallinna tehnikaülikoolis kaitstud doktoritöö toob olulisi uuendusi Läänemerelt õlireostuse avastamisse, sellele reageerimisse ja selle leviku prognoosimisse. Meie kodumeri on õlireostuste suhtes iseäranis tundlik.