2003. aastast saadik pole Maa ilmaruumis lennanud ühtegi helibarjääri ületavat reisilennukit. Olukorda võib muutuse tuua NASA lennuk X-59 QueSST.
Viimane ülehelikiirusel reisilend toimus 2003. aastal. Ülehelikiirusel lendav Concorde oli inimesi vedanud alates 1976. aastast, aga mitte ilma probleemideta. Peale selle, et Concorde’i kütusekulu oli väga suur, võis see ülehelikiirusel lennata ainult mere kohal. Ülehelipauk, mis tekkis, kui lennuk helibarjääri ületas, võinuks lõhkuda aknaid ning tekitada kuulmiskahjustusi, kui lennuk ületanuks barjääri asulate kohal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Traditsioonilised lennukitüübid ei rahulda enam lennunduse üha muutuvaid vajadusi. Seepärast otsustas NASA välja töötada senisest palju vähem müra tekitavad, ökonoomsemad ja ruumikamad lennumasinad.
Võttes eeskuju rändlindudest tahab Airbus välja töötada süsteemi, milles reisilennukid lendavad V-kujulistes parvedes. Eesmärk on säästa iga lennuga tonnide viisi kütust.
Kui katalaan Maria Branyas mullu augustis 117 aasta ja 168 päeva vanusena suri, oli ta ametlikult maailma vanim elav inimene. Selleks et mõista, kuidas Maria nii palju sünnipäevi tähistada suutis, viis Hispaania Josep Carrerase leukeemiauuringute instituudi teadlaste juhitud meeskond läbi põhjaliku uuringu. Luubi alla võeti naise geenid, valgud, mikrobioom ja ainevahetus.