Iga kord, kui mõni hiiglaslik laev merele läheb, jätab selle sõit keskkonnale ränga jälje. Insenerid tahavad varustada hiidlaevad uudsete mootoritega, mis ei eralda grammigi süsinikdioksiidi.
Aastal 2023 asus oma esimesele merereisile maailma kõige suurem konteinerilaev, lastiks kohvioad, nutitelefonid ja miljonid muud kaubad. MSC Irina on tõeliselt hiiglaslik - sel on pikkust ligi 400 meetrit, mis on võrdne nelja jalgpalliväljaku pikkusega.
Laevade iidvana liigutaja tuul teeb lähiaastail jõulise tagasituleku. Eriliste metallpurjede ja hiigellohede abil saavad isegi määratu suured kaubalaevad ületada tuule jõul ookeane ning need võivad saata diislijanused mootorid pensionile.
Suurimad kaubalaevad on nii hiiglaslikud, et ei mahu enam ära sadamatesse ja laevasõidukanalitesse. Sellest hoolimata kestab võidujooks üha suuremate laevade ehitamiseks.
Tehnoloogia Power-to-X on aina rohkem pildis. See laseb salvestada tuule- ja päikeseenergiat, kuniks meil seda vaja on. Tehnoloogia, mille nimi sarnaneb koomiksikangelase omaga, võib saada jagu suurimast kliimapahalasest süsihappegaasist.
Kui katalaan Maria Branyas mullu augustis 117 aasta ja 168 päeva vanusena suri, oli ta ametlikult maailma vanim elav inimene. Selleks et mõista, kuidas Maria nii palju sünnipäevi tähistada suutis, viis Hispaania Josep Carrerase leukeemiauuringute instituudi teadlaste juhitud meeskond läbi põhjaliku uuringu. Luubi alla võeti naise geenid, valgud, mikrobioom ja ainevahetus.