Rahvusvaheline teadlaste ja ettevõtjate töörühm hakkab Tartu ülikooli juhtimisel arendama tehisarupõhiseid lahendusi, mis võimaldavad isejuhtivatel raskesõidukitel keerulistes oludes ohutult ja töökindlalt toime tulla. Projekt kestab neli aastat ja Euroopa Komisjon toetab seda kaheksa miljoni euroga.
Tartu ülikooli teates öeldakse, et rasketehnikat kasutatakse tihti keerulises keskkonnas, näiteks kaevetöödel, metsas või põhjamaiste ilmastikuoludega linnaliikluses. Isejuhtivad sõidukid peavad töötama talvel libedaga ja ekskavaatoritel tuleb hakkama saada pinnasel, mis valgub rataste all laiali. Raskesti ennustatavad keskkonnatingimused, näiteks jää, lumi, muda ja liikumatud suured kivid, muudavad isejuhtiva tehnoloogia kasutamise keeruliseks ja ka ohtlikuks, sest autonoomne sõiduk ei pruugi osata ilma kiire ja ettearvamatu muutumisega arvestada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna tehnikaülikool asub arendama roboteid ja andurite võrgustikke, et kaardistada, parandada ja seirata kanalisatsioonivõrgustikku. Selleks töötatakse välja tarvilikud robootika- ja tehisintellektilahendused.
Tallinna tehnikaülikool teatab, et nende teadlaste välja töötatud sensoritega hakatakse uurima mikrogravitatsiooni ehk kaaluta oleku mõju jalaluude tugevusele. Algatuseks tehakse uuringuid kosmoses, et täiendada teadmisi luude tervisest, hiljem on võimalik kosmoses saadud tulemusi kasutada maapealsete patsientide taastusravis.
Ka meestel võib esineda nn emadusdementsus ja lastel on oma nõudmised juba ema kõhus. Uus uurimus keskendus ajale, mil kahest rakust tekib inimene.