Nukrail 1930ndail otsustas üks Inglise insener ehitada maailma kõige kiirema auruveduri. Kiirusrekord pidi suurendama rahva eneseusku võitluses vaesusega ning võrdluses Euroopas tõusuteel oleva Saksamaa kuvandiga.
Keegi ei tohtinud selle rongisõidu tegelikust eesmärgist midagi teada saada. Tervet päeva oli plaanitud ülima saladuskatte all, nii et kui auruvedur Mallard pühapäeval, 3. juulil 1938 Londonist Kesk-Inglismaal asuva Barkstoni linnakese poole sõitu alustas, arvasid kõik, et tegemist on lihtsalt pidurisüsteemi katsetamiseks ette võetud proovisõiduga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänu katsetustele tuuletunnelis, aerodünaamilisele disainile ja ülijuhtivatele materjalidele sõidab maailma kiireim rong kiirusel üle 600 km/h. Hiina insenerid tahavad selle rekordi peatselt purustada.
NASA astus 1969. aastal ajaloo võimsaima raketiga Saturn V inimkonna jaoks hiiglasliku sammu. See rakett aitas inimesed esimest korda teise taevakeha, Kuu pinnale viia. Seda saavutust poleks sündinud, kui üks visionäärist Saksa raketiinsener poleks Saksamaa sõjarelvade arendusest saadud teadmiste toel seda vägevat kanderaketti välja töötanud.
Rekordlaev Great Eastern oli valminuna üks 19. sajandi suurimaid insenerisaavutusi. Ehitus kestis üle nelja aasta ja selle veeskamine võttis mitu kuud, kuna laev oli nii suur.
Vaikne idülliline aed on maailm, mis on täis jubedaid saladusi. Igal suvel käib seal armutu võitlus ellujäämise nimel.